Alla inlägg den 16 december 2007

Av Emilia - 16 december 2007 20:07

Var i Älvsjö idag och tittade på fina vinthundar på hundutställning. Italienarna var såklart höjdpunkten men jag blir ändå alldeles till mig när det går förbi en stilig skotsk hjorthund, graciös saluki eller vänlig whippet. Jag vill ha fler vinthundar! I framtiden vill vi gärna ha en stor hund, Henke har fallit för greyhound medan jag är svag för saluki och hjorthund.


Gjorde av med en väldans massa pengar (opraktiskt så här innan jul). Det blev en fleeceoverall från Hurtta till Elliot (den är inte helt oväntat lite för stor och måste sys in), ett luddigt Hurtta-halsband, två jättedyra jättefina halsband till killarna och två rullar (rosa + blå) bajspåsar - den blåa var till Henke  så att han slipper skämmas när han går ut med killarna.

Appropå skämmas - jag provade overallen på killarna och båda stod som förstenade och vägrade röra på sig - blicken jag fick var inte nådig. Jag har hamnat i en ond cirkel: mina hundar vill inte ha kläder på sig men de vill heller inte gå ut eftersom det är för kallt, vilket även bidrar till att Elliot får ont i sina muskler! Finns det ingen annan lösning än att emigrera till varmare länder?


Har bakat två mjuka pepparkakor nu. Måtte december snart vara slut så att jag kan återgå till GI-metoden!


Vi hälsade på mamma och pappa i helgen också. Nya lägenheten får klart godkänt, jag tror det blir jättebra när det väl blir klart. Men jag kommer sakna den tända brasan, snöiga uppfarten och stora köket i jul!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards