Alla inlägg under december 2008

Av Emilia - 30 december 2008 16:12

Jag har intevarit så duktig på att skriva på sistone...men jag vet en som är värre! =)


December har varit fylld av julförberedelser parallellt med  examensarbete och den mycket "globala" kursen Veterinärmedicin och folkhälsa. 


Examensarbetet är nu färdigt och ska bara läggas ut på Epsilon för att jag ska få ut mina poäng. När det gäller resten av utbildningen så har vi endast 3 (tre) skoldagar kvar innan examensdagen! Tänk att 5,5 år kan gå så snabbt!


Julafton firades i Stockholm med Henkes familj och juldagen hos mina föräldrar. Killarna fick egna paket att öppna (med godis i) och Elliot hittade sitt paket långt innan julklappsöppningen skulle börja. Till vår förvåning lyckades Samper öppna hela sitt paket själv, han brukar annars inte vara så begåvad när det gäller kluriga uppgifter. Kan kastrationen ha gjort honom smartare måntro? Appropå kastration så börjar Elle bli tjock igen, jag skyller på julmaten! Han och jag ska påbörja vårt nya, nyttiga liv efter nyår. För min del kommer det nog bli kanonbra att få börja jobba och slippa sitta i föreläsningssal/vid datorn (exjobb) hela dagarna...men det kanske vägs upp av att måltiderna med största sannolikhet blir oregelbundna (eller uteblivna), likaså sömnen eftersom jag kommer jobba både dag- och nattpass. Hrm.


Jag är väldigt nervös över examensceremonin och väntar mig det värsta, dvs att jag kommer att snubbla på min långklänning och falla pladask inför all publik i aulan! Att gå i högklackat har aldrig varit min grej!

För övrigt så tror jag att jag har alla  examensdetaljer i ordning (klänning, skor, väska, hår, smink, handskar, Henkes frack...). 


Nu under jullovet jobbar jag en del, vilket är lika roligt som alltid. Hittills har de dagar jag jobbat varit hysteriskt stressiga och jag har fått jobba över mycket. Undrar om det är lika roligt om 10 år? I helgen kom det in riktigt dåliga patienter båda dagarna jag jobbade (den andra veterinären hade egentligen hand om dem) och jag kunde såklart inte hålla mig borta. Det är spännande med akutsjukvård - och häftigt när det går bra!


Näst på tur står nyårsfirandet som blir av det lugnare slaget. Nu när vi är så lyckligt lottade att bo på ett relativt smällfritt område känns det bäst mot hundarna att stanna hemma. Vi har fantastisk utsikt över Ulleråker och kommer nog att få se en hel del fyrverkerier ändå - utan att hundarna behöver få några men.


Jag tänker inte lova något, men ska försöka att blogga lite flitigare i fortsättningen.

Av Emilia - 1 december 2008 17:18

På torsdag ska jag redovisa mitt examensarbete! Det är jättenervöst men exjobbet är sista hindret innan målet (om man inte räknar med den förmodligen sjukt nervösa examensceremonin med efterföljande bal)!

Nu vill jag bli klar och börja jobba på riktigt!


Jag har tränat på min muntliga redovisning idag och det lät inte alls bra! Det är svårt att klämma in allt som man har pysslat med i 10 veckor på 10 minuter! Och svårt att veta vad man behöver förklara för publiken och vad man kan anta att de kan sen tidigare. Jag har onda aningar ang min pp-presentation. Jag slår vad om att det blir datakrångel!


Henke erbjöd sig att vara försökskanin, dvs attjag kan träna på redovisningen inför honom. Men bara det gör mig nervös! Jisses, vad många koppar te jag måste dricka nu!


Till råga på allt så har Samper ont i ett knä. Jag tror inte att korsbandet är av men han tycker inte om när jag testar draglåda på honom. Kanske partiell skada? Patellan ligger där den ska i alla fall. Nu har jag satt honom på Rimadyl och vila så får vi se om det hjälper. Usch vad jag känner mig handikappad när mina egna djur är sjuka!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards