Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Emilia - 13 februari 2009 10:41

Nu har jag jobbat i nästan en månad och det går upp och ner hela tiden. Vissa dagar känner jag mig jätteduktig och andra dagar (som den här veckan t ex) känner jag mig rätt värdelös. Kirurgi är ingenting för mig, jag kommer aldrig kunna lära mig att operera ens det enklaste man kan tänka sig (bortsett från att dränera bölder - det är fortfarande roligt). Att ta blodprover är tillräckligt invasivt för mig. 


Igår var Samper hos sjukgymnasten som fick känna igenom honom ordentligt. Nu hade han inte alls ont i bakbensmuskulaturen utan i ryggen (vid L6-L7 på vänster sida). Sjukgymnasten kom fram till att det förmodligen är ryggen som varit problemet från början och att smärtan i hans andra muskler nog kommit sekundärt till att han gått och spänt sig. Men han har blivit mycket bättre jämfört med hur han var från början och vi ska nu försöka klä på Samper ännu mer så att han inte blir kall över ryggen samt gå lugna promenader, träna proprioception och belastningsträna vänster bakben eftersom han tappat lite i muskelomfång där. Nu ska jag prova Metacam istället för Rimadyl för att se om Sampers mage tål det bättre.

Av Emilia - 13 februari 2009 10:14

Jag har blivit utmanad av Olga da Polga:


"Gå till Mina Bilder på din dator - öppna den 6:e mappen och ta det 6:e kortet - visa det i din blogg, skriv något om bilden och utmana därefter 6 personer " 


Bilden är tagen i samband med att Samper kastrerades och jag använde den i min redovisningen till examensarbetet. När hanhundar behandlats med deslorelin (Suprelorin) ("kemisk kastrering") krymper deras testiklar och det var det jag försökte visa med denna bild (fast jag måste erkänna att det inte syns särskilt väl när man inte vet hur de såg ut före behandlingen). 

 


Jag utmanar följande personer:

* Kusin Elin

* Kursare Maria (som inte gillar såna här utmaningar egentligen)

* Vendela fadderbarnbarn med fina Dagny

* Kompis och kursare Josefine

* Henke

* Kursare Jenni med söta Loke


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards