Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Emilia - 29 maj 2008 11:30

I tisdags kväll samlades hela klassen och många av våra lärare det här året på kåren. Kvällen bjöd på trerättersmiddag och ett härligt spex som några duktiga i klassen hade knåpat ihop. Det var helt fantastiskt! Bl a fick vi se killarnas berömda Backstreet boys-dans igen - denna gång iklädda gröna rektaliseringsrockar av galon istället för de vita rockarna som vi hade i 1:an. Vissa framträdde med hyllningssånger till populära lärare. Även parodier på lärare och roliga situationer lockade till många skratt.


Sedan höll lärarna tacktal. Två lärare berättade om sina egna minnen från året med vår klass och citerade bl a Josefines och MIN blogg. Där blev jag nervös, skakis, kallsvettig och lite till. Åtminstone en av mina lärare har varit inne här och läst vad jag skrivit! Visserligen ingen pinsam citering men ändå...  Vad har jag egentligen skrivit om de senaste månaderna? Jag brukar tänka på att inte skriva om känsliga/personliga saker, men den uppfattningen kan ju ändras med tiden. 


Så nu måste jag fråga igen - vilka är ni som läser min blogg? (Kända personer behöver inte göra sig besvär, men hemliga besökare får gärna lämna en kommentar - inga namn behövs, men gärna "titel" såsom klasskompis, "vanlig" kompis, hundmänniska, kollega, lärare, chef, äldre-/yngrekursare, släkting, beundrare, djurägare osv). 


Igår kväll åkte vi till sthlm och fick middag och information hos Agria. Ikväll jobb. Imorgon kväll bullbak.  

Ovido - Quiz & Flashcards