Direktlänk till inlägg 20 november 2007

Thailand dag 3

Av Emilia - 20 november 2007 13:55

Sov rätt gott hela natten. Drömde om killarna men minns inte riktigt vad. Vaknade kl 8 av att rummet var varmt och fuktigt (imma på fönstrena). AC:n är en riktig ögontjänare som fungerar bra tills man somnar - då tar den time out.

Frukost. Mulen dag så vi gick en sväng på "stan", dvs EN gata med obefintlig trotoar (stavas det så?) och fullt med försäljare överallt som ryckte och slet i en när man gick förbi. Tre olika skräddare försökte ragga upp oss och nästintill tvingade in oss i deras butiker ("just looking!"). En balklänning till vår examensbal 2009 kändes som en bra idé. En av skräddarna tog ca hälften så mycket för att sy upp en klänning. Han lät mig låna med en katalog med olika modeller så att jag kunde fundera över natten vilken jag ville ha. Tror jag har bestämt mig. Lunch (ostburgare utan kött och vattenmelonshake - ja, jag fegade ur - igen).Vet inte om jag vågar äta köttet här än, livsmedelshygien och taskig djurhållning ni vet...

Ner på stranden för lite sol och bad. Blev liiite brun trots att det fortfarande var mulet. Stort minus med Chaweng-stranden: otaliga försäljare som inte förstår när man säger nej. de försökte pracka på en frukt, glass, smycken, kläder, strandleksaker och gud vet allt. Jag gissar att de gick efter ett 5-minutersschema och avlöste varandra. När vi inte gav med oss ökade de ansträngningarna ner till 2-minutersintervall. Såg strandhundar varav en så sönderkliad att det gjorde ont i hjärtat. En rätt snygg rottishane med kuperad svans lyfte kaxigt på benet mot en menyskylt utanför restaurangen. Jag avrådde de andra från att slicka på den skylten (ifall nån hade tänkt göra det). Min dåliga humor. Har tänkt en hel del på rabies, Salmonella och parasiter här... Skadad för livet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 17 augusti 2009 16:16

Jag har skapat en ny blogg och ska prova skriva i den ett tag. Vet inte om jag kommer att trivas med den ännu... vi får se. Gå gärna in och berätta vad ni tycker! ...

Av Emilia - 9 augusti 2009 16:44

Idag har jag gjort ett kejsarsnitt på en tik! Hon låg jättefint i narkosen och operationen gick bra, valparna levde. Det är så skönt med komplikationsfria operationer - det behövs så här i början när det "kirurgiska självförtroendet" inte är det bäst...

Av Emilia - 3 augusti 2009 20:02

Jag är helt slut!   Följande patienter har jag pysslat med idag:   * Ormbiten hund med ventrikulära extraslag. * Ormbiten hund med DIC.  * En hund med skumma symtom och inga riktiga fynd. Kanske pyelonefrit, kanske ryggproblem... * Foderförätning. *...

Av Emilia - 1 augusti 2009 21:37

NU har jag opererat en corp al! Tre stenar opererades ut ur tarmen på en valp. Operationen gick bra, det läckte inget från tarmen när jag provtryckte den. Men det är lite nervöst... tänk om hunden får peritonit?!   Nästa vecka ska jag vara på medicin...

Av Emilia - 31 juli 2009 09:45

Vi var och tittade på huset igår. Säljarna var mycket trevliga som vanligt och bjöd oss på fika i den underbara trädgården. Sedan fick vi en ordentlig trädgårdsvisning där alla olika växter pekades ut (jag kommer aldrig kunna komma ihåg det!). Vi fic...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards