Alla inlägg den 21 november 2007

Av Emilia - 21 november 2007 17:03

Strålande solsken. Idag bytte vi hotell till ett som är lite billigare (men finare) eftersom det pågår byggarbeten i närheten. Rummet är mysigt och toaletten har dörr och glasdusch. Vi solade på stranden och jag läste bok (9½ månad av Annika Lantz - handlar om hennes mammaledighet och är rätt avskräckande men väldigt rolig). Vattnet är varmt och väldigt salt. Jag som annars brukar var badkrukan personifierad tyckte att det var lite för varmt i vattnet.

 

Henke roade sig med att kasta runt mig så att jag fick kallsupar - räddades av hans mamma som tillrättavisade honom lite. Blev röd på axlar och kinder men fick aloe vera-massage av en tant på stranden. Hon var duktig och kallade mig för "daling". Fick även fötterna skrubbade så nu känner jag mig som en prinsessa. Det är nästan så att jag skäms för att jag skolkar från skolan och har det så här bra... fast bara nästan. Åt bananpannkaka med honung på stan (ja, jag har tagit semester från GI-metoden nu) och sedan middag på stranden.

Idag var jag modig och provade haj (efter att ha smakat från de andra igår) och det var faktiskt gott. Jag hade trott att köttet skulle ha en annorlunda konsistens och vara typ grönt eller nått men det var som vilket vitt fiskkött som helst.

Några åt barakuda (ja, den HÄR barakudan)!


Det är helt otroligt skönt på kvällarna och man kan sitta och äta i sommarklänning utan att varken frysa eller svettas - väldigt behagligt.

Ovido - Quiz & Flashcards