Direktlänk till inlägg 12 maj 2007

Min ängel Tove

Av Emilia - 12 maj 2007 11:10

Tove blev sjuk igår. Innerst inne visste jag nog att allt inte var som det skulle med henne eftersom hon magrat av lite under en tid. Men kaniner visar inte när de mår dåligt innan det har gått väldigt långt. Tove var pigg och glad och mumsade på sitt hö varje dag. Igår när jag kom hem från skolan ville hon inte äta - bara låg i sin bur med insjunken buk och uppburrad päls. Visst har hon haft ont i magen förr, på den tiden då hon fick kraftfoder, men inte sen vi började med bara hö. Jag hade nog gett henne lite mer tid om jag inte sett att hon var så blek (läpparna var nästan vita) och om jag inte känt knölen i buken på henne. En knöl som inte kunde vara njure och som inte borde finnas där. Tove gillade aldrig att bli klämd på magen men igår protesterade hon inte ens, bara när jag kom åt det onda stället. Vi bäddade in henne i filtar i hennes transportbur och gick ner till kliniken. Marie var där och det kändes bra att både hon och veterinären tittade och klämde på henne - annars kanske jag skulle börja tro att jag inbillat mig knölarna så här i efterhand. Tove var duktig när hon fick sprutan, jag tror inte hon kände någonting. Det är alltid lika jobbigt när det händer och man vet att när hon väl fått i sin avlivningsvätskan så finns ingen återvändo. Man kan inte ångra sig, finns ingen antidot. 


Idag begravde vi Tove under häggen i mamma och pappas trädgård. Jag tror hon kommer trivas där. Jag ville inte att hon skulle hamna i plastsäck och kylrummet på kliniken för att sedan brännas tillsammans med andra djur. Nu vet jag var hon finns.  Imorse satt en hare på åkern och tittade på mig länge när jag kom ut på trappan. En del av mig vill tänka att det på något vis var Tove, men det är nog omöjligt.

 
 
Bimbo Boy

Bimbo Boy

12 maj 2007 11:53

Beklagar.

http://www.bimboboy.com/blogg

 
Ingen bild

Maria

14 maj 2007 21:40

Men gumman då, jag beklagar verkligen :(
Jag vet dock att Tove har det bra i sin kaninhimmel och hon hade ju ett toppen kaninliv hos dig.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 17 augusti 2009 16:16

Jag har skapat en ny blogg och ska prova skriva i den ett tag. Vet inte om jag kommer att trivas med den ännu... vi får se. Gå gärna in och berätta vad ni tycker! ...

Av Emilia - 9 augusti 2009 16:44

Idag har jag gjort ett kejsarsnitt på en tik! Hon låg jättefint i narkosen och operationen gick bra, valparna levde. Det är så skönt med komplikationsfria operationer - det behövs så här i början när det "kirurgiska självförtroendet" inte är det bäst...

Av Emilia - 3 augusti 2009 20:02

Jag är helt slut!   Följande patienter har jag pysslat med idag:   * Ormbiten hund med ventrikulära extraslag. * Ormbiten hund med DIC.  * En hund med skumma symtom och inga riktiga fynd. Kanske pyelonefrit, kanske ryggproblem... * Foderförätning. *...

Av Emilia - 1 augusti 2009 21:37

NU har jag opererat en corp al! Tre stenar opererades ut ur tarmen på en valp. Operationen gick bra, det läckte inget från tarmen när jag provtryckte den. Men det är lite nervöst... tänk om hunden får peritonit?!   Nästa vecka ska jag vara på medicin...

Av Emilia - 31 juli 2009 09:45

Vi var och tittade på huset igår. Säljarna var mycket trevliga som vanligt och bjöd oss på fika i den underbara trädgården. Sedan fick vi en ordentlig trädgårdsvisning där alla olika växter pekades ut (jag kommer aldrig kunna komma ihåg det!). Vi fic...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards