Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Emilia - 13 maj 2009 22:00

Lång promenad till St Pauls Cathedral och sedan några härliga timmar spenderade i denna fantastiska kyrka. Minuspoäng eftersom man inte fick fotografera där inne. Vi kunde även gå ut upp på taket och få lite utsikt över London.


På eftermiddagen gick vi på National Gallery. Jag har sett Monets "Näckrosdammen" i verkligheten! Och van Goighs "Solrosor"!


Om jag inte redan gjort av med 5 års studiemedel och nu är beroende av pengar så skulle jag gärna velat läsa konsthistoria (och egyptologi såklart)! Och litteraturhistoria... Så mycket att lära sig, så lite tid...


Nåväl, på kvällen träffade vi Henrik och hans fru och provade kinamat i Chinatown. Det hängde hela grillade ankor i skyltfönstret - flashbacks från Thailand. Jag försökte komma ihåg hur det nu var med livsmedelshygien och hela fågelskallar - men har glömt det för längesen. Efter middagen gick vi till en bar och drack drinkar och cider. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards