Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Emilia - 12 juni 2008 18:44

Jag försöker tro att det är en fördel om man kompletterar varandra i ett förhållande. I vårt fall har det hittills mest visat sig i att vi tycker helt olika om det mesta (ffa när det kommer till heminredning och matlagning) men vi står ut med varandra ändå (och jag måste ju faktiskt medge att det hänt nån enstaka gång att Henke har haft rätt och inte jag). Henke älskar mat, speciellt sånt som är av det lite lyxigare slaget (hans favoriträtt när han gick på lekis var plankstek). Därför bjuds jag allt som oftast på trerättersmiddag när han ställer sig i köket och ska laga middag (oftast är det dock jag som lagar maten här hemma eftersom han kommer hem senare än mig på dagarna). Han är även ett stort fan av inlineåkning, ytterligare en sak som vi inte har gemensamt eftersom jag anser det vara en livsfarlig sysselsättning. Förra veckan åkte han ett lopp i stockholm och några dagar senare svullnade hans ena armbåge upp rejält. Henke var gnällig och ynklig pga detta. Jag bläddrade lite i min familjeläkarbok och ställde kvickt diagnosen (samma som för hundar).

Nå, han var i alla fall inte mer handikappad än att han lyckades ta sig till jobbet följande dag. Strax efter lunch ringde han upp mig:

Henke: Jag har fått buchett

Jag: Va? 

Henke: Ja, jag har fått buchett, eller vad det nu hette...

Jag: Henke, det heter bruchetta.

Henke: Vad är det?

Jag: Det är en sorts toastliknande grej.

Henke: Ja, jag har fått sånt i armbågen.

Jag (blinkar till några gånger, pratade han inte om sin lunch?): Nej, men du menar ju bursit!

Henke: Ja SÅ hette det nog.  


Ni ser! Vi kompletterar varandra SÅ bra! (Kunde han föresten inte ha påpekat för doktorn att hans flickvän minsann redan ställt diagnosen och faktiskt borde få lite cred för det?) 


Igår var jag och hälsade på Marie och Maries lilla bebis Inez (14 dagar gammal). Så gudomligt söt! Och Marie såg så oförskämt pigg och fräsch ut. Hon är en superkvinna!


Idag har jag vattnat Josefines och Marias blommor. Passade även på att plocka en kasse full med fläder från Josefines gård (hoppas ingen tog illa upp - det var föresten mest löss på blommorna). Här ska kokas saft! 

Ovido - Quiz & Flashcards