Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Ännu mera...

Av Emilia - 6 april 2008 09:16

Så, igår gjorde vi som de flesta andra här i Uppsala. Vi åkte till Boländerna för att bränna pengar på högst nödvändiga saker. Egentligen hade jag tänkt åka själv för att slippa hökögonen på mig (dvs min väldigt ekonomiske sambo) men han envisades. Rusta hade helt underbara porslinssaker! Jag tiggde till mig tre krukor, en kakburk och ett kakfat.

Kakfat och kakburk tillsammans med nya kaffekannan som jag köpte tidigare i veckan.


 

Jag vill fylla den med nybakade kakor och bjuda alla jag känner!


Två små krukor som jag tänkte ha färska kryddväxter i.


 

Pelargonskott i ny gräddvit kruka.


Henke fick inte följa med in på IKEA eftersom hundarna var med i bilen och vi hittade ingen skuggig parkeringsplats. (Anledningen till att hundarna var med var att vi fått höra att det går omkring en förvirrad man i vårt bostadsområde och försöker ta sig in i bilar och lite sånt. Därför blev vi lite paranoida.) Då jag visste exakt vad jag skulle köpa (två saker) fick Henke vara kvar ute med hundarna medan jag travade iväg. Det var väldigt mycket folk på IKEA. Väldigt mycket. Därför tog det rätt lååång tid för mig att komma igenom. I senaste Drömhem & trädgård fick jag en bra idé till nytt duschdraperi så de grejerna inhandlades, liksom två nya sänglampor och en lampa till hallen.


Balkongen har blivit högtryckstvättad och är alldeles ren och fin. Henke råkade emellertid stänka ner grannens fönster rätt mycket. Istället för att gå och ringa på och be om ursäkt samt meddela att han skulle åtgärda vattendropparna gick han dit i smyg med fönsterskrapan och trasan. Jag skulle inte ta illa upp om nån kunde tänka sig att torka mina fönster i smyg också. Fast lite nervös skulle jag alldeles säkert bli.


På kvällen kom Miriam hit på middag. Som grädde på moset avnjöts Miss Marple i Mordet i prästgården. Jag har sett filmen förut men fick en känsla av att den var omgjord, fast med samma skådespelare. Eller så blandade jag ihop det med boken...


Efter jobbet i eftermiddag måste jag ta en sväng med kameran här hemma så ni får se alla nya fina saker vi har nu. Dessutom måste jag ta ett ryck med BVDV och skriva färdigt djurägarbrevet till vår besättningsutredning.


 
 
Vendela&Dagny

Vendela&Dagny

7 april 2008 18:28

Haha, visst är det tråkigt med ekonomiska pojkvänner;) Jag vet inte om det var en orm eller en snok för den ringlade bara iväg och jag hade fullt sjå att ropa på hundarna. Men jag har hört att det ska vara mycket snok så det kanske var en sådan. Kul med nya fiskar, hoppas att det överlever!

http://dagny.taftea.se

 
josefine

josefine

8 april 2008 17:01

Mej får man när som helst bjuda på kakor!!!!

http://rosenqvist.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 17 augusti 2009 16:16

Jag har skapat en ny blogg och ska prova skriva i den ett tag. Vet inte om jag kommer att trivas med den ännu... vi får se. Gå gärna in och berätta vad ni tycker! ...

Av Emilia - 9 augusti 2009 16:44

Idag har jag gjort ett kejsarsnitt på en tik! Hon låg jättefint i narkosen och operationen gick bra, valparna levde. Det är så skönt med komplikationsfria operationer - det behövs så här i början när det "kirurgiska självförtroendet" inte är det bäst...

Av Emilia - 3 augusti 2009 20:02

Jag är helt slut!   Följande patienter har jag pysslat med idag:   * Ormbiten hund med ventrikulära extraslag. * Ormbiten hund med DIC.  * En hund med skumma symtom och inga riktiga fynd. Kanske pyelonefrit, kanske ryggproblem... * Foderförätning. *...

Av Emilia - 1 augusti 2009 21:37

NU har jag opererat en corp al! Tre stenar opererades ut ur tarmen på en valp. Operationen gick bra, det läckte inget från tarmen när jag provtryckte den. Men det är lite nervöst... tänk om hunden får peritonit?!   Nästa vecka ska jag vara på medicin...

Av Emilia - 31 juli 2009 09:45

Vi var och tittade på huset igår. Säljarna var mycket trevliga som vanligt och bjöd oss på fika i den underbara trädgården. Sedan fick vi en ordentlig trädgårdsvisning där alla olika växter pekades ut (jag kommer aldrig kunna komma ihåg det!). Vi fic...

Ovido - Quiz & Flashcards