Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Nu ska jag njuta av våren!

Av Emilia - 1 april 2008 16:29

Tentan skriven. Nu ska jag våndas i 2 veckor innan den är rättad. Efter det får vi se om jag måste våndas lite till.


Jag har en hel lista på roliga saker jag ska göra nu efter tentan:


- Göra fint på balkongen och plantera lite blommor (typ påskliljor) i utekrukorna. Köpa nya stolsdynor till utemöblerna.


- Låna min mammas symaskin och laga en del jeans som gått sönder.


- Köpa nya byxor och vårskor. 


- Köpa nya fiskar och starta igång akvarieverksamheten igen. Den här gången köper jag från ett annat ställe. Inga anklagelser, men bara utifall att.


- Måla stolarna vita.


- Fixa i fotoalbumet


- Sälja Toves bur på Blocket. Ja, det är dags nu. Jag ska ändå aldrig mer ha kanin i bur. Förhoppningen är att i framtiden kunna ha ett uthus med en stor box där många kaniner kan bo. Och så en stor gräsmatta med härliga betesburar.


- Nu när värmen återkommit ska vi återuppta agilityn med Elliot och även Samper ska få lära sig. 


-  Sist men inte minst börja träna mig själv igen.


Jag har nyss varit i affären och handlat hem massa nyttig mat. Ska prova göra chokladmuffins med glasyr på fruktsocker istället för vanligt socker.

En piss i havet för figuren men bra för samvetet.


Inte nog med alla de roliga sakerna. Vi har en hel del uppgifter att pyssla med nu under 3:e och sista idisslarmedicinperioden.


- Skriva och göra en muntlig redovisning av det praktiska provet som vi hade under förra IME-perioden.


- Förgiftningshemtenta.


- Förgiftningsuppgift till diskussionen.


-  Besättningsutredning


- En annan uppgift om olika djurskyddsaspekter som ska redovisas/diskuteras.


- Dessutom måste jag hitta en statistiker som kan vara biträdande handledare i mitt examensarbete, och skriva om min projektplan lite. Var hittar man en statistiker? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 17 augusti 2009 16:16

Jag har skapat en ny blogg och ska prova skriva i den ett tag. Vet inte om jag kommer att trivas med den ännu... vi får se. Gå gärna in och berätta vad ni tycker! ...

Av Emilia - 9 augusti 2009 16:44

Idag har jag gjort ett kejsarsnitt på en tik! Hon låg jättefint i narkosen och operationen gick bra, valparna levde. Det är så skönt med komplikationsfria operationer - det behövs så här i början när det "kirurgiska självförtroendet" inte är det bäst...

Av Emilia - 3 augusti 2009 20:02

Jag är helt slut!   Följande patienter har jag pysslat med idag:   * Ormbiten hund med ventrikulära extraslag. * Ormbiten hund med DIC.  * En hund med skumma symtom och inga riktiga fynd. Kanske pyelonefrit, kanske ryggproblem... * Foderförätning. *...

Av Emilia - 1 augusti 2009 21:37

NU har jag opererat en corp al! Tre stenar opererades ut ur tarmen på en valp. Operationen gick bra, det läckte inget från tarmen när jag provtryckte den. Men det är lite nervöst... tänk om hunden får peritonit?!   Nästa vecka ska jag vara på medicin...

Av Emilia - 31 juli 2009 09:45

Vi var och tittade på huset igår. Säljarna var mycket trevliga som vanligt och bjöd oss på fika i den underbara trädgården. Sedan fick vi en ordentlig trädgårdsvisning där alla olika växter pekades ut (jag kommer aldrig kunna komma ihåg det!). Vi fic...

Ovido - Quiz & Flashcards