Direktlänk till inlägg 2 januari 2008

Det nya året...

Av Emilia - 2 januari 2008 13:59

Nyårsafton var lugn för vår del. För en gångs skull orkade jag inte få panik och prestationsångest (tantvarning?) utan alla festplaner förkastades tidigt och ersattes med en mysig trerättersmiddag för två hemma i lägenheten på Ultuna. Menyn bestod av mozzarellatoast, lax och kanelparfait. Vi drack "champagne" och cola, tittade på grevinnan och betjänten och spelade frågespel. Vid tolvslaget kunde vi sitta vid matbordet och titta ut på fyrverkerier som de roade sig med på Ulleråker utan att vi för den sakens skull behövde störas av oljudet. Samper satt i mitt knä och verkade inte speciellt förundrad över alla färger på himlen; Elliot låg och sov i soffan.


Idag var jag till tandhygienisten, fick lite tandsten borttaget och bannor över att jag är så dålig på att använda tandtråd OCH dessutom dricker en väldans massa te med (gud förbjude!) honung i. Hon hittade en liten grop i en tand så jag ska tillbaka för ny koll om ett halvår för att se om det blivit värre så att jag måste laga (helst inte!) eller om vi kan låta det vara. Jag gick därifrån och lovade med handen på hjärtat att jag minsann skulle börja använda tandtråd varje dag och trappa ner på honungen. Fick även en liten lektion i tandborstningsteknik.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att dricka en stor kopp honungste. Jag kommer aldrig till himlen.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 17 augusti 2009 16:16

Jag har skapat en ny blogg och ska prova skriva i den ett tag. Vet inte om jag kommer att trivas med den ännu... vi får se. Gå gärna in och berätta vad ni tycker! ...

Av Emilia - 9 augusti 2009 16:44

Idag har jag gjort ett kejsarsnitt på en tik! Hon låg jättefint i narkosen och operationen gick bra, valparna levde. Det är så skönt med komplikationsfria operationer - det behövs så här i början när det "kirurgiska självförtroendet" inte är det bäst...

Av Emilia - 3 augusti 2009 20:02

Jag är helt slut!   Följande patienter har jag pysslat med idag:   * Ormbiten hund med ventrikulära extraslag. * Ormbiten hund med DIC.  * En hund med skumma symtom och inga riktiga fynd. Kanske pyelonefrit, kanske ryggproblem... * Foderförätning. *...

Av Emilia - 1 augusti 2009 21:37

NU har jag opererat en corp al! Tre stenar opererades ut ur tarmen på en valp. Operationen gick bra, det läckte inget från tarmen när jag provtryckte den. Men det är lite nervöst... tänk om hunden får peritonit?!   Nästa vecka ska jag vara på medicin...

Av Emilia - 31 juli 2009 09:45

Vi var och tittade på huset igår. Säljarna var mycket trevliga som vanligt och bjöd oss på fika i den underbara trädgården. Sedan fick vi en ordentlig trädgårdsvisning där alla olika växter pekades ut (jag kommer aldrig kunna komma ihåg det!). Vi fic...

Ovido - Quiz & Flashcards