Alla inlägg den 24 september 2007

Av Emilia - 24 september 2007 17:28

Fredag: kräftskiva hos Kerstin och Edvin. Mycket mycket trevligt! Jag hade bl a en väldigt givande diskussion om hobbyhöns med min bordsherre och fick insidertips om fungerande antiparasitärt preparat till höns (dock inte lagligt att använda eftersom det inte har indikation på höns, men vad gör man när det inte finns några lagliga heller?).


I helgen åkte vi hem till mamma och pappa som besöktes av mormor och morfar samt morfars 70-åriga kusin som nu är här och hälsar på från Ungern (nåväl, egentligen bor hon i Slovakien men kommer från Ungern från början, liksom mormor och morfar). Hon var en mycket rar, godhjärtad och liten gumma - påminde mycket om mormor - som hälsade på oss alla med en bamsekram, trots att det var första gången vi träffade henne. Fikat blev en intressant blandning av Svenska, Ungerska och mycket skratt. Mormor och morfar fick tolka, vilket inte alltid var så lätt eftersom de själva blandade ihop språken emellanåt, gumman kunde ingen engelska. Bilder kommer senare...


Här kommer fina höstbilder på killarna (dock dålig kamera, ny sådan måste införskaffas omgående!). Notera killarnas bristande intresse för att bli fotograferade av husse med mobilkamera.

För er som undrar hur Samper mår nu så kan jag säga (till mitt försvar - se föregående inlägg) att han faktiskt inte mår så bra som jag hade hoppats. Han slutade kräkas men fick blodig diarré istället ett halvt dygn efter veterinärbesöket. Denna diarré har nu pågått sedan natten till torsdag då han ville han gå ut en gång i timmen, andra natten ungefär varannan timme och sedan har det minskat så att inatt var vi bara ute två gånger. Alla mina mattor och killarnas täcken och filtar är nedsmutsade och ligger just nu på balkongen i väntan på nästa tvättid. De första dagarna fick han svälta men sedan stod jag inte ut med att se på benranglet längre (han hade liksom inte så mycket att ta av innan han blev sjuk) så nu får han små portioner dietkost, idag köpte jag Canikur. Dock rätt pigg, ingen feber och mycket god aptit när han väl får mat. Vi håller tummarna.




Ovido - Quiz & Flashcards