Alla inlägg den 2 juni 2007

Av Emilia - 2 juni 2007 22:51

Ha ha, jag har nog inte varit så närvarande de senaste veckorna med allt att läsa och all nervositet. Vi hade nästan stampat jordgolv hemma och mina stackars krukväxter var nästan på väg att hämta vatten själva (så som mamma brukar säga) stackarna! Idag var det storstädning och "göra sånt som jag skjutit upp alldeles för länge dags". På förmiddagen var det storbak inför kalaset imorgon (jodå - att skjuta upp sin egen födelsedag är faktiskt fullt genomförbart). Därefter massor med disk som skulle diskas och sedan en tur till Bauhaus, Skopunkten och IKEA med Henke och Kerstin. Jag hittade världens sötaste finskor (alltså FINskor) som jag bara var tvungen att köpa! Fast jag vet såklart inte när jag ska använda dom och i så fall hur jag ska lyckas gå i dom! På Bauhaus inhandlades vaxduk till utebordet och på IKEA två fina tavlor till sovrummet. Kvällen har ägnats åt städning av lägenheten. Nu är det jättefint här - det känns så himla härligt att ha fått ordning på hemmet igen! Inga papper som ligger överallt! Pyssel på balkongen med pelargonerna!

Imorgon blir det kalas!


PS Henke lagade middag idag - här är länken:  http://hellohenric.blogspot.com/ 

Ja, han har minsann lagt upp sitt recept på sin blogg, så stolt är han! =) 

Ovido - Quiz & Flashcards