Alla inlägg den 21 februari 2007

Av Emilia - 21 februari 2007 12:01

Ha ha! (Jag försöker inbilla mig det i alla fall).Nu har jag bara ett par gamla tentor kvar att gå igenom när det gäller kirurgin.. och de satans benställningarna hos fölen.. . men jag skjuter upp det och lägger det under kategorin "föl" som mest ingår i hästmedicin... Sepsis och sånt som små föl kan få...Lunchdags!Samper fick världens kramp i bakbenet i morse på promenaden. Rätt kallt ute nu. Båda pojkarna är kliiga så igår tog jag mig till Apoteket ioch köpte Exspot (till apotekarens stora förvåning - "fäsingar, nu?") mot mjällkvalster. Trots att jag inte hittade några vid mikroskoperingen av mitt fina tejpprov så kan jag inte överge mig teori. Gälle bara att miljösanera och fixa Ivomec eller nått liknande till Tove kanin också. Fast enda problemet är att idag så kliade de sig ännu mer än igår. Skyller på att Exspot kan irritera huden lite. Avvaktar. De får väl klia sig till efter tentan - klådan är ju bara lindrig till måttlig än så länge.... Dålig matte just nu. Skomakarens barn... veterinärstudentens hundar...Men nästa vecka kanske det finns möjlighet att skrapa på dom lite. "Man ska alltid skrapa för Demodex!"Nä, back to work! Öronfistlar... suck!Sen medicin... skräcken! Vågar knappt titta på vad för frågor mr Pringle haft på föregående års tentor.Dagens I-landsproblem: Det är svårt att stampa bort all snö från skorna innan man går in så hallmattan är konstant fuktig. Som gjort för regnskållor! Stackarn!

Ovido - Quiz & Flashcards