Direktlänk till inlägg 2 mars 2007

Arg som ett bi!

Av Emilia - 2 mars 2007 17:26

Jag blir så trött på vissa människor! Som ni säkert vet så försöker jag sälja så mycket av mitt skräp som möjligt (för så mycket pengar som möjligt) på Tradera nu inför flytten. Men sen finns det då vissa som efter avslutad auktion varken betalar eller hör av sig. När man till slut, efter ett antal påminnelser och hot om negativt omdöme får ett svar är det ett väldigt otrevligt sådant: "du verkar ta för mycket i frakt, vilka köksgardiner väger 1,6 kg?????" Jo, det ska jag be att få tala om; ett par mycket fiiiina och egentligen mycket dyyyyrare köksgardiner i kraftigt dyyyyyrt tyg - två längder och 1 kappa. Idiot!!!!Vilken normal människa vägrar att ens höra av sig om han är missnöjd med portot? Jo en 5-åring!Men skönt ändå att det är helg. Jag måste verkligen vila upp mig nu inför nästa vecka. Jag blev ombedd att jobba tre kvällar också så det kommer bli tufft! Måste nog repetera mina kunskaper i onkologi, neurologi, oftalmologi och ortopedi... Med andra ord; varför sitter jag här?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 17 augusti 2009 16:16

Jag har skapat en ny blogg och ska prova skriva i den ett tag. Vet inte om jag kommer att trivas med den ännu... vi får se. Gå gärna in och berätta vad ni tycker! ...

Av Emilia - 9 augusti 2009 16:44

Idag har jag gjort ett kejsarsnitt på en tik! Hon låg jättefint i narkosen och operationen gick bra, valparna levde. Det är så skönt med komplikationsfria operationer - det behövs så här i början när det "kirurgiska självförtroendet" inte är det bäst...

Av Emilia - 3 augusti 2009 20:02

Jag är helt slut!   Följande patienter har jag pysslat med idag:   * Ormbiten hund med ventrikulära extraslag. * Ormbiten hund med DIC.  * En hund med skumma symtom och inga riktiga fynd. Kanske pyelonefrit, kanske ryggproblem... * Foderförätning. *...

Av Emilia - 1 augusti 2009 21:37

NU har jag opererat en corp al! Tre stenar opererades ut ur tarmen på en valp. Operationen gick bra, det läckte inget från tarmen när jag provtryckte den. Men det är lite nervöst... tänk om hunden får peritonit?!   Nästa vecka ska jag vara på medicin...

Av Emilia - 31 juli 2009 09:45

Vi var och tittade på huset igår. Säljarna var mycket trevliga som vanligt och bjöd oss på fika i den underbara trädgården. Sedan fick vi en ordentlig trädgårdsvisning där alla olika växter pekades ut (jag kommer aldrig kunna komma ihåg det!). Vi fic...

Ovido - Quiz & Flashcards