Direktlänk till inlägg 25 januari 2007

Tankar om pannkakkor...

Av Emilia - 25 januari 2007 19:17

Jag tror inte att pannkakor är speciellt nyttigt. Kan inte bestämma mig för om de ingår i mitt nyårslöfte eller inte (Det gamla vanliga: inte äta godis, träna mer, plugga mer, bli bättre matte och flickvän bla bla bla). Pannkakor är ju inte godis, men sammtidigt väldigt feta och sockriga. Men ack så goda!Ikväll är det Medium. Yes! Kom ihåg min omröstning!Snart fredag! Den här veckan har verkligen gått fort. Så mycket att läsa, så lite tid. På måndag börjar vi med obduktioner. Blandade känslor. Döda, kalla, illaluktande djur. Veterinärers misslyckanden. Vi ska ta reda på vad som var fel. Säkert mycket lärorikt. Fast jag föredrar varma, levande djur. Helst friska också!

 
 
Ingen bild

josefine

25 januari 2007 20:51

så sant, så sant...på obduktionsbordet vill man att så få av ens fall som möjligt ska hamna.
och du, pannkakor hör inte till godissektorn!!! möjligtvis till "något mindre nyttigt mellanmål/kvällsmat/efterrätt"-sektorn

 
Ingen bild

Henric

26 januari 2007 14:01

Synd att jag inte hade digitalk med mig den dagen, men vart ju helt ok bild på våra små härliga byräckor. Morotsraggmunkar med lingon... Tror jag vart hungrig igen trots att jag nyss ätit lunch.
Suktar dig med Kanel och kardemummaparfait, kanske det kan locka, ja just jag du skulle ju hålla nyårslöfte ;) Nu måste jag jobba vidare. Ha de så bra idag! @}->->--

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 17 augusti 2009 16:16

Jag har skapat en ny blogg och ska prova skriva i den ett tag. Vet inte om jag kommer att trivas med den ännu... vi får se. Gå gärna in och berätta vad ni tycker! ...

Av Emilia - 9 augusti 2009 16:44

Idag har jag gjort ett kejsarsnitt på en tik! Hon låg jättefint i narkosen och operationen gick bra, valparna levde. Det är så skönt med komplikationsfria operationer - det behövs så här i början när det "kirurgiska självförtroendet" inte är det bäst...

Av Emilia - 3 augusti 2009 20:02

Jag är helt slut!   Följande patienter har jag pysslat med idag:   * Ormbiten hund med ventrikulära extraslag. * Ormbiten hund med DIC.  * En hund med skumma symtom och inga riktiga fynd. Kanske pyelonefrit, kanske ryggproblem... * Foderförätning. *...

Av Emilia - 1 augusti 2009 21:37

NU har jag opererat en corp al! Tre stenar opererades ut ur tarmen på en valp. Operationen gick bra, det läckte inget från tarmen när jag provtryckte den. Men det är lite nervöst... tänk om hunden får peritonit?!   Nästa vecka ska jag vara på medicin...

Av Emilia - 31 juli 2009 09:45

Vi var och tittade på huset igår. Säljarna var mycket trevliga som vanligt och bjöd oss på fika i den underbara trädgården. Sedan fick vi en ordentlig trädgårdsvisning där alla olika växter pekades ut (jag kommer aldrig kunna komma ihåg det!). Vi fic...

Ovido - Quiz & Flashcards